Vroeg uit de veren om naar de luchthaven te vertrekken. Onze vlucht stond geboekt om 8:00 uur en daarom 04:30 uur opgestaan. We sliepen in een B&B te Eindhoven niet heel ver van de luchthaven. Rond 05:45 zijn we ingecheckt en een uur later kwamen we door de Douane. Het was redelijk druk en het vliegtuig zit dan ook helemaal vol. Om 08:30 uur zijn we opgestegen richting Tenerife. We kwamen daar aan rond 11:45 uur lokale tijd. Het is daar namelijk 1 uur vroeger dan in Nederland.

Het weer boven de wolken was prachtig, maar het weer bij aankomst stukken minder. Het regende pijpenstelen en er werd voor de komende paar dagen geen verbetering voorspeld. Op het nieuws kwam zelfs een waarschuwing voor een orkaan die over de Canarische eilanden zou trekken. Gelukkig viel het vandaag nog wel mee met alleen de regen, een goede temperatuur van 24 graden en nauwelijks wind.

Rond 15:00 uur konden we op onze kamer. Ik had gedacht dat we ergens boven in het hotel geplaatst zouden zijn, maar onze kamer bevindt zich op de begane grond met een terras aan het zwembad en twee privébedden. Super de luxe en totaal een verassing. Na het uitpakken van de koffers zijn we het hotel gaan verkennen en hebben we afgesproken met een goede vriend in de buurt. We zijn een stukje met zijn auto door de omgeving gereden.

Tegen de avond hebben we genoten van het buffet en de animatie in het hotel. Deze avond waren het twee heren, één zanger en één gitarist die voor ons bekende muziek-klassiekers speelden. In de tussentijd genoten we ook nog eens van de heerlijke cocktails. Daarna was het tijd om naar bed te gaan na een zeer lange en vooral drukke reisdag.